Korsanlar!

Tuesday, February 24th, 2004 01:03 am
robinturner: (Default)
[personal profile] robinturner
Bu gece televizyon seyrederken, binince kes korsan CDlere karşı yorumları dinledim. Artık bir sanatçı ne zaman televizyona çıkarsa, "Aman, sakın korsan CDleri almayın," "Korsanlar müzik öldürüyorlar," "Korsanlar anneme tecavüz ettiler" ve benzeyen yorumlar yapmak zorundalar.

Çok ciddi alamıyorum.

Bir. Sokakta albümün kopyası satılıyorsa, yeteri kadar ünlüsün. Konserler ve resmi CDlerden güzel para alıyorsun. Korsanların yüzünden bir yalı daha alamazsan, mız mız yapma.

İki. Eskiden, müzisyenler sadece konser vererek para kazandılar, ve iyi olanlar, iyi para kazandılar. Zeki Müren hiç plaka yapmamış olsaydı, yine de zengin olurdu. Sen sahneye çıkamazsan, müzisyen değil, teknisyensin.

Üç. Korsan CDler, sana bedava reklam olurlar.

Dört. Sanatçılar bir tane CDden inanılmaz az para alıyorlar. CD yapmak istersen, Marillion gibi kendi CDlerini bas, ve hayranlarını güven.

Beş. Müzik şirketler o kadar abartılmış fiyatlar koymasaydılar, çoğumuz resmi CD alırdık. Ben hala alıyorum, ama nefret ederek alıyorum. Fakat, ben ayda bir büçük milyar kazanıyorum - birkaç CD almak beni battırmaz. Bir simitçi müzik dinlemek isterse, ne yapsın?

Altı. Hafif yasa dışı işler yapanlara "korsan" demek saçma. Korsanlar, denizde yağma yapan, insanları öldüren, kadınlara tecavüz eden kişiler. Sokakta CDler satanlara bunu demek bir abartalı değil mi?

Date: 2004-02-24 02:18 am (UTC)
From: [identity profile] ankh156.livejournal.com
I love the sound of colloquial turkish.

Date: 2004-02-24 10:15 am (UTC)
From: [identity profile] turag.livejournal.com
şu an korsan cd piyasası mafyalaşmış durumda.
mafya bu işten büyük paralar kazanıyor.gerçi yasal müzik piyasası da coğunlukla mafya kontrolünde.yasal veya yasadışı her durumda mafya kazançlı.interneti ucuzlatsalar , herkes internetten şarkı/film download eder.vatandaş kimseye para kaptırmaz.
bu konuda bir de terminolojik hata var.
aslında , korsan kelimesi yerine, haydut kelimesi kullanılmalı."korsan" Osmanlı donanmasında deniz akıncılarına verilen isim.

Date: 2004-02-24 01:00 pm (UTC)
From: [identity profile] solri.livejournal.com
"Korsan" kelimesi İnglizceden çevirildi. Bildiğim kadarıyla, il kullanması, "Pirate radio"ydu - yetmişli yıllarda İngilitere'de özel radyo kanallar çok zor izin alabiliyorlası; dolaysıyla, bazılar (Radio Caroline gibi) denizde gemilerden yayın yaparlardı. Hem yasa dışı, hem de gemisi vardı - o yüzden "pirate". Sonra Bill Gates "pirate software" deyimi kurdu. O da bir ironi - piyasada en büyük haydut o'dır, zaten.

Mafya ilgili fikirlerini katılıyorum. Müzisyenler, korsan CDlere karşı yorumlar yaparken, mafya (hata terör) bağlantısını basederler; ama müzik şirket mafyasından tabii ki konuşamazlar.

Profile

robinturner: (Default)
Robin Turner

June 2014

M T W T F S S
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425 26272829
30      

Most Popular Tags

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags